Fredags information

By februari 17, 2023No Comments

Hej

Full fart i helgen med över 450 ungdomsspelare anmälda till helgens tävlingar.

Svenska Cupen den 15-16 april

Svenska cupen är en viktig tävling för distriktet, såväl för spelarna som för coacherna. I år har vi därför valt att satsa extra på coacherna genom att skicka 2st coacher för respektive ålderskategori, en lite mer rutinerad och en lite mindre rutinerad som får möjlighet att se och lära.

Förbundet bekostar coachernas arvode, logi i Uppsala samt biljetter till Lag SM finalen på lördagskvällen.

Vi vill också att coacherna och spelarna ska lära känna varandra bättre inför tävlingen. Därför vill vi att coacherna genomför samträningar under ordinarie träningstid för sina spelare. Det organiseras av förbundet.

Uttagningen av spelare kommer senare men vi vill redan nu ta in intresseanmälningar från alla klubbar om vilka coacher ni har som kan tänka sig delta på årets svenska cupen. Det vi önskar att få in är namn samt om det anses vara en ”rutinerad” eller en ”ny” coach. Alla som vill coach kan anmäla sig oberoende av nivå.

Intresseanmälan ska vara inskickad senast 3 mars till oss.

Tävling

Komet ställer in två tävlingar .

Yonex 08-cup: Vi söker arrangör till 08-cup den 12 mars, då BMK Komet inte kommer kunna genomföra arrangemanget. Vi vill ha intresseanmälan senast den 23 februari.

Komet ställer även in sin dubbel och Mixedtävling den 5 mars.