Information Svenska cupen

By april 19, 2024No Comments
INFORMATION SVENSKA CUPEN

Nu har information från arrangören publicerats på  https://www.tournamentfyrisfjadern.se/svenska-cupen-2024/.
Bifogat i detta utskick finns den uppdaterade uttagningen samt ett excelark som vi önskar att klubbarna fyller i för samtliga sina spelare och skickar till boxiao@tabybadminton.se  senast fredag 27 april.

Topp 8-regeln gäller för v17 (25 april). Detta innebär att det KAN ske förändringar i uttagningen för de spelare/par markerade med ”topp 8” i uttagningen. OBS! för att ett par ska få ställa upp i topp 8 krävs att båda spelarna är rankade topp 8. Topp 8-regeln gäller ej åldersklasser där ranking saknas.

Invigningen är på lördagen 18 maj kl 8:15 i Fyrisfjädern. Stockholmsspelarna förväntas närvara vid denna.

Coacher har tillsats till dem flesta åldersklasser men det finns fortfarande några lediga platser. Liksom förra året har vi två coacher per åldersklass, detta för att ge chansen för nya framtidshopp som coacher att få vara med och se och lära. Klubbarna får gärna anmäla även coacher så snart som möjligt till boxiao@tabybadminton.se

Lag SM-finalen spelas på lördag eftermiddag. ALLA s pelare får en gratisbiljett och det finns även möjlighet till middag som anmäls via excelarket. Biljetter till matchen och middagsbiljetter administreras av förbundet.